top of page
  • Solo Travelers gr

Σερβία, το επόμενο ταξίδι σου...

Επισκεπτόμαστε την γειτονική μας Σερβία για 3 ημέρες και ανακαλύπτουμε τις ομορφιές του τόπου πηγαίνοντας από το πολύβουο Βελιγράδι μέχρι την ονειρεμένη Σουμπότιτσα...

Raichle Palace , Subotica

Βασικές πληροφορίες

• Στη Σερβία μπορείς να ταξιδέψεις με διαβατήριο ή Αστυνομική Ταυτότητα

• Το νόμισμα της είναι Σέρβικο Δηνάριο και αντιστοιχεί 1€ σε 117rsd

• Δεν ανήκει στην Ε.Ε και δεν είναι δωρεάν το roaming για κλήσεις και data στο κινητό σου, οπότε διάλεξε κάποιο πακέτο ομιλίας από την κινητή σου ή πάρε esim Airalo όπως πήραμε εμείς και είχαμε internet. Λεπτομέρειες εδώ

• Τα σύνορα της Σερβίας απέχουν περίπου 3 ώρες από την Θεσσαλονίκη οπότε θα μπορούσες να κάνεις το ταξίδι και roadtrip με δικό σου όχημα ή με απευθείας πτήση από Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.

• Συνάλλαγμα επέλεξε να κάνεις στο κέντρο της πόλης αλλά ρώτησε αν κρατάει προμήθεια

• Πληθυσμός 6,8 εκατομμύρια , Γλώσσα: Σερβικά(παρόμοια με Κροατικά & Βοσνιακά)

• Σχεδόν σε όλα τα εστιατόρια επιτρέπεται το κάπνισμα στους εσωτερικούς χώρους

• Το parking είναι δωρεάν από το Σάββατο το μεσημέρι μέχρι την Δευτέρα το πρωί, τις υπόλοιπες μέρες πρέπει να αγοράζεις ticket από τα σχετικά κιόσκια.

Το χρονικό 3 ημερών στη Σερβία

''Παρακάτω θα αναλύσουμε την διαδρομή που ακολουθήσαμε ώστε να δούμε όσα περισσότερα αξιοθέατα στο ταξίδι μας. Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος(3 ημέρες) οπότε αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το βόρειο κομμάτι της Σερβίας καθώς και την πρωτεύουσα της...''

Μετάβαση

Το ταξίδι μας ξεκίνησε από το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος της Αθήνας με απευθείας πτήση για το Βελιγράδι. Είχαμε οργανώσει από πριν να παραλάβουμε αυτοκίνητο από το αεροδρόμιο ώστε να κινηθούμε προς την πιο μακρινή πόλη στα σύνορα με Ουγγαρία την Σουμπότιτσα. Η πτήση μας προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο στις 5:30 το πρωί, αυτή την ώρα όλα τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων είναι κλειστά οπότε ενημερώστε την εταιρεία που θα κλείσετε για την ώρα άφιξης ώστε να σας περιμένει κάποιος υπάλληλος για την παράδοση.

Παραλάβαμε και ξεκινήσαμε την διαδρομή μας προς Σουμπότισα, μία διαδρομή 2 ωρών σε πολύ καλό οδικό δίκτυο και για όσους έχουν οδηγήσει στην Ιταλία έχουν την ίδια νοοτροπία διοδίων. (Παραλαμβάνεις χαρτάκι στην είσοδο της εθνικής οδού και πληρώνεις στην έξοδο σου χωρίς ενδιάμεσες στάσεις, συνολικό κόστος από Βελιγράδι - Σουμπότιτσα 5.5€)

Λίμνη Palic - Subotica

Owl's tower , Palic lake

Πρώτη στάση το μαγευτικό τοπίο της λίμνης Palic μόλις 15' απόσταση από την Subotica. Η λίμνη αποτελεί πόλο έλξης τον κατοίκων αλλά και τουριστών ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, δίνοντας μία ανάσα δροσιάς και την επιλέγουν για να κάνουν τις διακοπές τους. Πρόκειται για την μεγαλύτερη φυσική λίμνη της Σερβίας και θα βρεις αρκετά ξενοδοχεία , pansion και εστιατόρια κατά μήκος της λίμνης.

Τον χειμώνα ένα πέπλο ομίχλης σκεπάζει την λίμνη και τους πύργους της και δίνει ένα ρομαντικό και κινηματογραφικό χαρακτήρα στο τοπίο...

Πόλη Subotica

H πόλη διαμάντι στα βόρεια σύνορα της Σερβίας με Ουγγαρία...Ένα εκπληκτικό μωσαϊκό από αξιοθέατα με σαφή επιρροή από τους Μαγυάρους και Σλάβους συνθέτουν αυτή την μοναδική πόλη

κεντρικός πεζόδρομος, Subotica

Πρώτος σταθμός στη Suboticca και με την ώρα να έχει φτάσει 9 ήταν η στιγμή για ένα πλήρες πρωινό και όχι όπου και όπου αλλά στο ωραιότερο καφέ της πόλης το ''Boss Caffe''. Πρόκειται για ένα στολίδι της πόλης με ρετρό διακόσμηση , αυλή που διακοσμείται με υπέροχα αγάλματα και ακριβώς πίσω από το διασημότερο κτίριο της πόλης το Raichle Palace. Οι τιμές στη Σερβία ιδιαίτερα στα εστιατόρια και καφέ της πόλης είναι αρκετά οικονομικές και η μερίδες χορταστικές

Γεμίσαμε δυνάμεις ντυθήκαμε ζεστά και ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στη πόλη, κατα μήκος του κεντρικού πεζοδρόμου θα βρεις τα περισσότερα αξιοθέατα όπως το δημαρχείο της πόλης, Subotica Synagogue, το εθνικό θέατρο και το Raichle Palace. Τα περισσότερα κτίρια είναι βαμμένα σε παστέλ αποχρώσεις που πραγματικά σε κάνουν να θέλεις να τα χαζεύεις με την ώρα... Αν και μικρή είναι από τις ομορφότερες πόλεις που έχουμε επισκεφθεί, λόγω εποχής βρήκαμε και μία μικρή χριστουγεννιάτικη αγορά με παραδοσιακά προϊόντα και τοπικές λιχουδιές.

Το μεσημεράκι είχε φτάσει και έπρεπε να αναχωρήσουμε για την πόλη όπου θα κάναμε την πρώτη μας διανυκτέρευση το Novi sad...

Το πολύχρωμο Novi Sad

Και πως να μην το χαρακτηρίσουμε πολύχρωμο μιας και όπου και αν γυρίσεις στο κέντρο της πόλης θα δεις έντονα παστέλ χρώματα σε κτίρια καφέ και αυλές. Το Novi sad είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας , πανεπιστημιούπολη και γεμάτη εστιατόρια, caffe και βέβαια νέο κόσμο να κυκλοφορεί όλες τις ώρες. Εδώ θα μέναμε μία νύχτα και επιλέξαμε στο κέντρο για να έχουμε άμεση πρόσβαση στη πόλη χωρίς την χρήση αυτοκινήτου μιας και το parking το Σαββατοκύριακο είναι πολύ δύσκολο να βρεις.

Το ξενοδοχείο που κλείσαμε ήταν το Lanterna Rooms City Center ακριβώς στη καρδιά της πόλης με ιδιωτικό parking (9€/day), άνετα δωμάτια και ένα καταπληκτικό ιταλικό εστιατόριο όπου απολαύσαμε το πρωινό μας!!

Αν και δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στη Σερβία, σε μία μέρα την έχεις γυρίσει οπότε μην βιαστείς και απόλαυσε την βόλτα στο κεντρικό πεζόδρομο Zmaj Jovina όπου ξεκινά από τον Ορθόδοξο Καθεδρικό Ναό του Αγίου Γεωργίου και καταλήγει στη ανακαινισμένη πλατεία (Trg) Slobode όπου δεσπόζει και ο επιβλητικός ναός της Παναγίας με ύψος 76μ και χτισμένος το 1892. Κατά μήκος του πεζόδρομου αλλά και σε κάθετα στενά θα βρεις αμέτρητα καταστήματα αναμνηστικών , ένδυσης υπέροχα εστιατόρια και φυσικά πατσατζίδικα κάτι για το οποίο φημίζεται η περιοχή!!

Περίοδο εορτών που ταξιδέψαμε η πόλη είχε βάλει τα γιορτινά της , αρκετά στολισμένη και με μία γραφική χριστουγεννιάτικη αγορά να απολαύσεις ζεστό κρασί αλλά και υπέροχες λιχουδιές από τους πάγκους φαγητού.

Επόμενη διαδρομή προς το φρούριο της πόλης Πετροβαραντίν για να δούμε την πανοραμική θέα από το πύργο ρολόι της πόλης... Στη διαδρομή μας διασχίσαμε και το πάρκο Δούναβη που δίνει μία στάση δροσιάς το καλοκαίρι και την υπέροχη της λιμνούλα γεμάτη με πάπιες!!!

Μετά από μία κουραστική μέρα γεμάτη περπάτημα είχε έρθει η ώρα να γευματίσουμε και πιστέψτε μας, το φαγητό , η εξυπηρέτηση , η διακόσμηση σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές έκαναν το εστιατόριο Petrus Caffe Gallery Bar να το αγαπήσουμε...

Επίσης φάγαμε πολύ καλά και προτείνουμε:

• Cafe Restaurant and Club Giardino με υπέροχη θέα στη πόλη από ψηλά,

• Project 72 για την δημιουργική τοπική κουζίνα του

• Brauhaus Brewery μία μοναδική μπυραρία για όλες τις ώρες

• Trčika, για καφέ ή ποτό σε ένα μοναδικό βαγόνι τραμ!!

• Chocolato Cafe, για το καλύτερο παγωτό και μοναδικές γλυκές δημιουργίες

Σρέμσκι Καρλόβτσι , η πόλη του κρασιού

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με κατεύθυνση το Βελιγράδι αλλά κάναμε μία στάση στην επαρχιακή πόλη Καρλόβτσι όπου φημίζεται για τους αμπελώνες του και την κεντρική του πλατεία όπου ξεχωρίζουν η Εκκλησία του Αγίου Νικολάου και το Karlovci Gymnasium.

Η απόσταση από το Novi Sad είναι στα 15' με όχημα και εδώ είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε εκλεκτά κρασιά στο οινοποιείο ''Djurdjic Winery'' με θέα τους αμπελώνες του. Μαζί με την δοκιμή κρασιού (δοκιμάστε το ροζέ!!!) είχαμε την ευκαιρία να μας ξεναγήσουν στα κελάρια και να μας περιγράψουν την διαδικασία εμφιάλωσης. Το κόστος ήταν περίπου 5€/άτομο για 2 κρασιά που δοκιμάσαμε και αν ήθελες μπορούσες να αγοράσεις το κρασί σου.

Αν βρεθείς στο Βελιγράδι χωρίς μεταφορικό μέσο και θέλεις να επισκεφθείς σε μονοήμερη εκδρομή το Novi Sad και το Karlovci Sremski με δοκιμή κρασιού σε παραδοσιακό οινοποιείο, μπορείς να επιλέξεις την εκδρομή παρακάτω όπου παρέχει και δωρεάν pick up από το ξενοδοχείο σου στο Βελιγράδι.
Πληροφορίες πάτα εδώ

Βελιγράδι η ''λευκή πόλη''

Τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας η πρωτεύουσα της Σερβίας, το Βελιγράδι. Μία πόλη που βρίσκεται στην ένωση 2 ποταμών του Δούναβη και Σάββου , μία πόλη που παντρεύει το μοντέρνο με το παλιό , μία πόλη που ξέρει να διασκεδάζει και να αντιστέκεται σε στρατιωτικές επιδρομές.

Περιοχή Gardoš

Η περιήγηση μας ξεκινά με μία από τις ωραιότερες περιοχές που γυρίσαμε στο Βελιγράδι, την περιοχή Gardoš όπου και βέβαια δεσπόζει ο πύργος της χιλιετίας αλλά και η περιοχή σφύζει από εστιατόρια και bar. Θα βρεις πλακόστρωτους γραφικούς δρόμους να καταλήγουν στο ποταμό μία περιοχή όπου τους καλοκαιρινούς μήνες οι Σέρβοι προτιμούν για την έξοδο τους και τα εστιατόριο με θαλασσινά.

Η είσοδος για τον πύργο είναι 2€ και το parking είναι δωρεάν. Για να την επισκεφθείς με λεωφορείο θα ψάξει το 15 & 84 από το κέντρο του Βελιγραδίου αλλιώς προτίμησε ταξί όπου η απόσταση είναι περίπου 15 '.

Στη περιοχή βρήκαμε ένα καταπληκτικό εστιατόριο ''Stara Carinarnica'' το οποίο ήταν ανακαινισμένο Παλαιό Τελωνείο και το προτείνουμε είτε θέλεις θαλασσινά είτε κρεατικά... όπως και το εξαιρετικά στολισμένο Cafeteria Gardos!!

Φρούριο Βελιγραδίου

Στο τέλος του πιο κεντρικού δρόμου του Βελιγραδίου ''Μιχαήλοβα'' συναντήσαμε την κεντρική είσοδο για το φρούριο αλλά και το Πάρκο Kalemegdan. Μέσα στο συνολικό χώρο είδαμε αρκετό χώρο πρασίνου απολαμβάνοντας την βόλτα αλλά και την θέα από τον λόφο, επίσης υπάρχει ζωολογικός κήπος , μία μεγάλη συλλογή από άρματα και πολεμικό εξοπλισμό του Πρώτου & Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και βέβαια το Άγαλμα της Νίκης που κατασκευάστηκε το 1928. Το καλοκαίρι θα δεις αρκετό νέο κόσμο να περιμένει για το ηλιοβασίλεμα στην κορυφή του λόφου. Η είσοδος είναι δωρεάν

Κέντρο Βελιγραδίου , Skadarlija

Η οδός Μιχαήλοβα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το εμπορικό και τουριστικό κέντρο της πόλης, ένας μεγαλοπρεπής πεζόδρομος με πολυκαταστήματα , τουριστικά είδη και εστιατόρια - fast food. Στα κάθετα στενά του θα ξετρυπώσεις bar και pub όπου θα απολαύσεις το ποτό σου μέχρι αργά, εδώ οι Σέρβοι θα καταλάβεις πόσο έξω καρδιά λαός είναι και διασκεδάζουν μέχρι πρωίας... Ο δρόμος ξεκινά από την πλατεία δημοκρατίας όπου βρίσκεται το Εθνικό μουσείο της Σερβίας και το Εθνικό θέατρο με μεγάλη ιστορία και αξίζει να το επισκεφθείς.

Λίγα μέτρα πιο μακριά ξεκινά και η μποέμ συνοικία Skadarlija όπου αποτελεί πόλο έλξεις τουριστών και ντόπιων όλες τις εποχές. Εδώ συναντήσαμε πλακόστρωτα δρομάκια με καλόγουστα εστιατόρια και μπαρ γεμάτα κόσμο, τα περισσότερα από αυτά με live μουσική και μπάντες να δίνουν τον ρυθμό, επισκεφθήκαμε αρκετά από αυτά και παρακάτω θα σας πούμε ποια προτείνουμε!!

Ναοί , Μουσείο Τέσλα , NATO bombing memorial

Σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους θα συναντήσεις και τα επόμενα αξιοθέατα ξεκινώντας με τον ναό του Αγίου Σάββα, τον μεγαλύτερο στα Βαλκάνια και έναν από τους μεγαλύτερους ορθόδοξους ναούς στο κόσμο.

Επόμενη στάση μας το μουσείο - σπίτι του Νίκολα Τέσλα με εκθέματα από προσωπικά αντικείμενα, τα όργανα και τα σχέδια του. (κόστος εισόδου 4€)

Ο δεύτερος μεγαλύτερος ναός είναι ο ναός του Αγίου Μάρκου με αρκετές αξιοσημείωτες θρησκευτικές εικόνες. Ακριβώς δίπλα στο ναό θα δεις και το κατεστραμμένο από τους βομβαρδισμούς (NATO bombing 1992) κτίριο της τηλεόρασης.

Φαγητό - Εστιατόρια

Το φαγητό στη Σερβία είναι τόσο οικείο στον Έλληνα που δεν θα χρειαστεί να προσέξει που να επιλέξει να φάει. Στα περισσότερα παραδοσιακά εστιατόρια στους καταλόγους βρήκαμε ακόμη και Ελληνικές συνταγές, ενώ τα περισσότερα πιάτα τους περιλαμβάνουν cevapi(μικρά κεμπάπ) , sarma (λαχανοντολμάδες), τουρσί σαλάτες και σιγομαγειρεμένα κρέατα μπρεζέ. Η αλήθεια είναι ότι όπου και να φάγαμε ήταν εξαιρετικά , με χαμογελαστούς ανθρώπους που σε έκαναν να νιώσεις ζεστασιά και φιλοξενία. Τα εστιατόρια που ξεχωρίσαμε για το γευστικό φαγητό σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή διακόσμηση είναι τα παρακάτω:

• Restoran Hyde Park, καταπληκτικό πρωινό - το πιο όμορφο εστιατόριο της πόλης

• Lorenzo & Kakalamba, ίσως το design φτάνει στα όρια του αλλά εντυπωσιακό

• Tri šešira, το πιο γνωστό εστιατόριο στη Skadarlija με live μουσική και παραδοσιακά πιάτα

• Boho Bar, δίπλα στο φρούριο κατάλληλη εποχή Άνοιξη - καλοκαίρι

• Restaurant Duomo, από τα νοστιμότερα Ιταλικά μας είπαν και μας πρότειναν

• Kingash Pinsa Bar, pizza bar σε ξυλόφουρνο και δυνατή μουσική!

Το σχόλιο μας...

Εκτός από το Βόρειο κομμάτι που εξερευνήσαμε εμείς μαζί με την πρωτεύουσα , η Σερβία κρύβει πολλές ομορφιές και στο νότιο μέρος της, εκεί που μπορείς να βρεις κάστρα , και ωραίες πόλεις όπως η Νις.

Εμείς είχαμε 3 ημέρες και κάναμε επιλογή, εσύ αν έχεις παραπάνω μέρες σου προτείνουμε να κάνεις τις παρακάτω εκδρομές. Επίσης αν έρθεις οδικώς και επιλέξεις να φτάσεις ως την Subotica τότε θα δεις σχεδόν όλη την χώρα, οπότε ψάξε για όλα τα μέρη που σε ενδιαφέρουν και φτιάξε την δική σου υπέροχη διαδρομή.

Οι Σέρβοι είναι από τους πιο φιλόξενους χαμογελαστούς και χαλαρούς λαούς που έχουμε επισκεφθεί και πρόθυμοι να σε εξυπηρετήσουν!!

Υπολογισμός κόστους ταξιδιού για 3 ημέρες

Αεροπορικά AirSerbia 80€ - 120€ απευθείας από Αθήνα

Διαμονή 3 βράδια μ.ο 50€ / άτομο (θα βρεις και πιο οικονομικά)

Ενοικίαση αυτοκινήτου 17€/ημέρα

Γευμα για 2 άτομα μ.ο 25€ (σε καλό εστιατόριο)

Για περισσότερα post από Ευρωπαϊκούς προορισμούς πάτα ΕΔΩ

Αν σου άρεσε το άρθρο κοινοποιήστε το από την σελίδα μας στο Facebook

Μην ξεχνάς να κάνεις εγγραφή στο blog μας ώστε να ενημερώνεσαι για κάθε post αλλά και για διαγωνισμούς και εκδρομές ... click here