top of page

Jordan

Ένας τόσο κοντινός μας προορισμός αλλά ταυτόχρονα τόσο εξωτικός... Η μοναδική κόκκινη έρημος Wadi rum , η περίφημη Petra αλλά και θρησκευτική ιστορία του τόπου θα κάνουν το ταξίδι σας μοναδικό...

Anchor 1

Λίγα λόγια για αρχή...

• Το ταξίδι στην Ιορδανία σχεδιάστηκε πραγματικά την τελευταία στιγμή. Ταξιδέψαμε για 3 ημέρες με πτήση της Ryanair από την Αθήνα για την Άκαμπα. Στη διάθεσή μας είχαμε λίγο χρόνο για πολλά αξιοθέατα και δραστηριότητες, επομένως κάτι έπρεπε να βγει εκτός πλάνου. Επιλέξαμε να βγάλουμε την Άκαμπα και να δούμε το Αμάν. Διασχίσαμε την χώρα με όχημα που νοικιάσαμε, είδαμε μοναδικά αξιοθέατα ,ζήσαμε μοναδικές εμπειρίες και γευτήκαμε τα υπέροχα πιάτα της Ιορδανίας...

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά....​

Βασικές πληροφορίες για το ταξιδι σου...

Πληροφορίες για βίζα

Για την είσοδο στη χώρα οι Έλληνες πολίτες θα χρειαστούν βίζα και θεώρηση εισόδου στο διαβατήριο τους που θα πρέπει να έχει ισχύει 6 μήνες από την ημέρα εισόδου. Το κόστος της βίζας είναι 40jod αλλά αν μείνεις πάνω από 3 μέρες στην ιορδανία συμφέρει να βγάλεις το Jordan pass το οποιο περιλαμβάνει την βίζα και την είσοδο σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους (για λεπτομέριες πάτα εδώ.)

Εποχή - κλίμα

Καλύτερη εποχή να επισκεφτείς την Ιορδανία είναι την άνοιξη ή το φθινόπωρο που οι θερμοκρασίες είναι από 33ο - 18ο C. Το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες είναι υψηλές και οι περισσότερες διαδρομές για τα αξιοθέατα είναι χωρίς κάλυψη από τον δυνατό ήλιο. Επίσης οι θερμοκρασίες έχουν μεγάλη αλλαγή όταν είσαι στο Αμμάν και μετά κατέβεις νότια πρός την Άκαμπα.

Συνάλλαγμα

Το νόμισμα είναι Δηνάριο Ιορδανίας  όπου 1€ αντιστοιχεί σε 0,71jod.

Ανταλλακτήρια θα βρείτε στα αεροδρόμια και των 2 πόλεων καθώς και σε τουριστικά μέρη . Στα περισσότερα αξιοθέατα μπορείς να πληρώσεις με πιστωτική κάρτα αλλά να κρατάς μετρητά αν κοινηθείς με ταξί ή ψωνίσεις στο παζάρι

Μετακινήσεις

• Εμείς νοικιάσαμε αυτοκίνητο που είχαμε κλείσει διαδυκτιακα. Μας περίμενε στο αεροδρόμιο της Άκαμπα και ξεκινήσαμε την περιπλάνηση μας. Ταξιδέψαμε από τον Νότο ως το Αμάν και πίσω, το οδικό δύκτιο αν κινηθειτε στους κεντρικούς δρόμους είναι πολύ καλό αλλά προσοχή στα αρκετά σαμαράκια πριν την είσοδο στις πόλεις, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν προειδποιητική σήμανση. Συναντήσαμε αρκετή αστυνομία όπου μας σταμάτησαν για έλεγχο αλλά όταν μας είδαν τουρίστες δεν προχωρούσαν σε έλεγχο. Επίσης δεν είχαμε πρόβλημα με το παρκινγκ.

• Αν δεν επιλέξεις ενοικίαση, τότε υπάρχει η εταιρεία Jett Express Travel Company jett όπου διοργανώνει καθημερινά tours για όλα τα βασικά αξιοθέατα της Ιορδανίας είτε μένεις στο Αμάν ή στην Άκαμπα. Πρόκειται για σύγχρονα με κλιματισμό και ασφαλή, για πληροφορίες πάτα εδώ

• Για την μετακίνηση μέσα στη πόλη θα βρεις ταξί καθώς και την υπηρεσία uber

Internet - επικοινωνία

Αν θες να έχεις data στο κινητό σου και ενδιαφέρεσαι για tourist sim card μπορείς να προμηθευτείς και στα 2 αερόδρόμια των μεγάλων πόλεων στα σχετικά κιοσκια μετά την παραλλαβή των αποσκευών. Ολοι οι πάροχοι έχουν σχεδιασμένα πακέτα (tourist sim) όπου σου ενεργοποιούν την κάρτα στο κινητο στο κιοσκι. Το κόστος κυμαίνεται από 8-12jod.

Διαμονή

Το ταξίδι μας ήταν σύντομο 3 ημερών και θέλαμε να δούμε όσα περισσότερα. Ξεκινώντας αργά το βράδυ από το αερόδρομιο της Ακαμπα επιλέξαμε να μείνουμε στη περιοχή wadi musa που είναι η διπλανή πόλη από την Πετρα. Από εκεί θα είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε νωρίς στη Πέτρα αποφεύγοντας τον πολύ κόσμο και να δούμε τις πρώτες ακτίνες ηλίου να πέφτουν στο θησαυροφυλάκιο...

Η επόμενη διαμονή έγινε στο Αμμάν στη οποία φτάσαμε το βράδυ και τελευταία διανυχτέρευση στην έρημο Wadi rum σε σκηνή στην έρημο. Τα ξενοδοχεία μας ήταν τα παρακάτω:

• Petra Sky Hotel - Wadi Musa

• Four Seasons Hotel Amman

• Zeina Luxury Desert Lodge - Wadi Rum

Περιορισμοί

Η Ιορδανία είναι κυρίως μουσουλμανική χώρα , οπότε ένα συντηρητικό ντύσιμο ενεργεί ως ένδειξη σεβασμού απέναντι στο λαό. Κυρίως όταν επισκέπτεσαι θρησκευτικούς χώρους, καλό είναι να έχεις μαζί σου ένα φουλάρι αν σε κάποιο χώρο δεν σου επιτρέψουν την είσοδο .

Επίσης δεν επιτρέπονται τα drone στη χώρα και αν το πάρεις θα στο κρατήσουν στο αεροδρόμιο...

Τα αξιοθέατα...

• Petra

Η Πέτρα είναι ένας τεράστιος αρχαιολογικός χώρος ο οποίος θέλει μέρες για να τον εξερευνήσεις όλων. Τα πιο γνωστά σημεία είναι το μεγάλο φαράγγι που θα διασχίσεις στην αρχή , το θησαυροφυλάκιο , οι βασιλικοί τάφοι και το Μοναστήρι. Προτείνουμε να έρθεις νωρίς το πρωί όταν ανοίξει να απολάυσεις την διαδρομή χωρίς τα πολλά group και ζήσεις αυτή την μοναδική εμπειρία με τους κοκκινους βράχους να σε τυλίγουν.

Θα χρειαστεί να περπατήσεις αρκετά αν και έχεις την επιλογή να κινηθείς με γαιδουράκι ή καμήλα.

Μέσα στον αρχαιολογικό χώρο θα βρείς καφέ για να κάτσεις να ξεκουραστείς και να πιείς δροσιστικούς χυμούς, επίσης θα βρεις και μικροπωλητές για το σουβενίρ σου!!!

Υπολογίζουμε ότι θα χρειαστείς 4-6 ώρες μόνο για τα πολύ βασικά, επίσης μπορείς να κάνεις επίσκεψη και το βράδυ όπου φωτίζουν με κεριά την διαδρομή και το θησαυροφυλάκιο. Πληροφορίες εδώ

273683515_164093805968760_2438169715737703849_n
253771397_140285405016267_1153328438864204218_n
253854166_140171635027644_9116049118100420305_n
252793537_140284695016338_5366290874666966209_n
GOPR3613
254350610_140829608295180_1617214259263798623_n
  • Νεκρά θάλασσα

Μία ταξιδιωτική εμπειρία που δεν πρέπει να την παραλήψεις... Η νεκρά θάλασσα είναι το χαμηλότερο σημείο στη γη μιας και βρίσκεται 423μ κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι με αποτέλεσμα να επιπλέεις συνεχώς όταν βρίσκεσαι μέσα, επίσης λόγω του αλατιού θα πρέπει να έχεις άφθονο γλυκό νερό να ξεπλυθείς όταν βγεις. Η πρόσβαση είναι δωρεάν αν πας εδώ και προτείνουμε να την επισκεφθείς πριν δύσει ο ήλιος όπου οι κρύσταλλοι άλατος γύρω από την παραλία παίρνουν ένα μοναδικό χρώμα...

Εμείς πήγαμε μετά την Πέτρα στη πορεία μας για το Αμάν.

• Μάνταμπα - Όρος Νέμπο

Επόμενος σταθμός το όρος Νέμπο και συγκεκριμένα μία ιστορική εκκλησία στη κορυφή προς τιμή του Μωυσή. Αν και, παραδοσιακά πιστεύεται ότι είναι ο τόπος ταφής του Μωυσή σύμφωνα με ορισμένες παραδόσεις, υπάρχει ένας άλλος τάφος που λέγεται επίσης ότι είναι αυτός του Μούσα (Μωυσής) 11 χιλιόμετρα νότια της Ιεριχούς.

Στο προαύλιο χώρο θα αντικρύσεις το πελώριο ραβδί του Μωυσή σε σχήμα σταυρού που ΄''κοιτά'' προς την γη της επαγγελίας.

Στον εσωτερικό χώρο θα βρεις μερικά από τα ωραιότερα μωσαϊκά της Ιορδανίας, και το κόστος εισόδου στον συνολικό χώρο είναι 2 jod.

Σε απόσταση 20' από το όρος Νέμπο συναντήσαμε την πόλη Μάνταμπα όπου φημίζεται για τα ψηφιδωτά της και την εκκλησία του Άγιου Ιωάννη του Προδρόμου. Επισκεφθήκαμε την εκκλησία χωρίς καθόλου κόσμο και το πιο ενδιαφέρων κομμάτι βρίσκεται στο υπόγειο όπου θα συναντήσεις στοές και ένα αρχαίο πηγάδι. Μπορείς επίσης να ανέβεις εσωτερικά στο καμπαναριό και να απολαύσεις την θέα από το ψηλότερο σημείο της πόλης.

GOPR3691
GOPR3668
  • Wadi rum - κόκκινη έρημος

Τελευταίος σταθμός η διαμονή μας στην έρημο κάτω από τον έναστρο ουρανό. Φτάσαμε απόγευμα στο camp και τακτοποιηθήκαμε στις σκηνές μας. Το ξενοδοχείο είχε έναν μεγάλο κοινόχρηστο χώρο που μπορούσες να χαλαρώσεις και επίσης να γευματίσεις υπό τον ήχο παραδοσιακής μουσικής.

Για σαφάρι στην έρημο και εκδρομές θα σε ενημερώσουν στο χώρο της reception.

Το να μείνουμε σε έρημο δεν ήταν πρωτόγνωρο για εμάς αλλά αυτό που αντικρύσαμε όταν ξυπνήσαμε τα ξημερώματα για την ανατολή του ηλίου ήταν μοναδικό. Ξαφνικά όλη η έρημος παίρνει ένα κόκκινο χρώμα και καταλαβαίνεις πως έγινε κινηματογραφικό σκηνικό για τόσες ταινίες. Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν το Zeina Luxury Desert Lodge - Wadi Rum το οποίο διαθέτει σκηνές με δίκλινο κρεβάτι και ατομικό μπάνιο καθώς και τα διάσημα bubble tents...

Άλλες δραστηριότητες και αξιοθέατα

• Να επισκεφτείς τον Ιορδάνη ποταμό και να δεις το σημείο που βαπτίσθηκε ο Χρηστός.

• Να επισκεφθείς την αρχαία Ελληνική πόλη Γέρασα στο βόρεια του Αμάν

• Να κάνεις πεζοπορία στο διάσημο φαράγγι Wadi AlMujib

• Να κάνεις snorkelling ή scuba diving στον υπέροχο βυθό του κόλπου της Άκαμπα

• Να επισκεφθείς την ακρόπολη του Αμάν καθώς και το Ρωμαϊκό Αμφιθέατρο

• Να περπατήσεις κατα μήκος της Rainbow street στο κέντρο του Αμάν και να φας παραδοσιακό kunafa στο Habibah Sweets.

Anchor 2

Φαγητό στην Ιορδανία

Για όσους αγαπούν το ανατολίτικο φαγητό η Ιορδανία είναι ένας γαστρονομικός παράδεισος. Όπου και να φάγαμε το φαγητό και τα γλυκά ήταν καταπληκτικά και οι μυρωδιές σε ταξίδευαν... Θα πρέπει να δοκιμάσεις το λαχταριστό χούμους σε όλες τις παραλλαγές του, τα τραγανά φαλάφελ , καθώς και το παραδοσιακό Maqluba... Αν είσαι λάτρης των ανατολίτικων γλυκών εδώ θα βρεις το αυθεντικό κιουνεφέ καθώς και πλήθος από μπακλαβά και νοστιμότατους χουρμάδες...